جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: موافقت رئیس‌جمهور با استعفای وزیر کار؛ «زاهدی‌وفا» سرپرست شد| پرداخت یارانه‌ نقدی ادامه دارد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۱۲۴۶۷
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
سخنگوی دولت: موافقت رئیس‌جمهور با استعفای وزیر کار؛ «زاهدی‌وفا» سرپرست شد| پرداخت یارانه‌ نقدی ادامه دارد+ فیلم
سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهور روز گذشته با استعفای دوم حجت عبدالملکی وزیر کار موافقت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهادری جهرمی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه ما در هفته اخیر مصوباتی در هیات وزیران داشتیم، اظهار داشت: دومین آیین‌نامه در راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب هیات وزیران رسید. همچنین دو آیین نامه دیگر هم در این زمینه به زودی به تصویب دولت می رسد.

وی افزود: در خصوص شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به منظور توانمندسازی این شورا ترکیبات آن تغییر کرد. معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به ترکیب این شورا و رئیس کل نیروهای مسلح و یا معاون ایشان نیز در راستای حل مشکلات مشمولان نظام وظیفه به ترکیب شورا اضافه شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در امتداد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران و توسعه متوازن دیپلماتیک کشور، امشب میزبان رئیس جمهور ترکمنستان و هفته آینده سفر رئیس جمهور قزاقستان را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: این رفت و آمدها آثار قابل توجهی داشته است. مثبت شدن تراز تجاری کشور در دو ماه ابتدایی سال در راستای توسعه دیپلماسی متوازن است. دولت در تکاپوی بهره برداری از ابزارهایی است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست پیرامون آخرین اخبار از استعفای وزیر کار گفت: روز گذشته آقای عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین مرتبه استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند. روز گذشته استعفای ایشان مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت. برای ایشان آرزوی موفقیت و از تلاش جهادی ایشان تقدیر می‌کنیم. آقای دکتر عبدالملکی البته به عنوان مشاور رئیس جمهور همکاری شان را با دولت ادامه می‌دهند.

سخنگوی دولت ادامه داد: آقای دکتر محمد‌هادی زاهدی‌وفا به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می‌شوند. پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشته‌اند. معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی عضویت در ستاد تنظیم بازار و ... برخی از سوابق ایشان است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه دولت برای محاسبه مالیات مکلف بوده براساس قانون تراکنش پوزها را مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: مبنای دولت در بررسی مالیات همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند. نکته دوم اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که اساس کار باید بر مدار اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.

بهادری‌جهرمی همچنین در بیان جزئیاتی از سانحه ریلی اخیر مشهد - یزد اظهار داشت: گزارش اولیه درخصوص سانحه قطار منتشر شده که انسداد بیل مکانیکی و تخطی از سرعت دو عامل آن بودند.

سخنگوی دولت درباره شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد. اجرای آزمایشی در کیش و قشم هم قرار نیست فعلا در سایر مناطق اجرایی شود.

وی همچنین درباره برنامه‌های دولت برای جلوگیری از خاموشی برق در تابستان بیان داشت: دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی‌ها بودیم. در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم. امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است که یارانه دهک‌های بالا را حذف کند، خاطرنشان کرد: ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوار‌ها و مشکلاتی از این قبیل ممکن است اشتباهاتی در دهک بندی ایجاد کند. به همین دلیل امکان اعتراض ایجاد شد. البته بیش از ۴ و نیم میلیون نفر اعتراض کردند. از طرفی دیگر افرادی بودند که امکان ثبت نام برایشان فراهم نبود و امکان آن اخیرا فراهم شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: کسانی که اعتراضاتشان پذیرفته شود اطلاعاتشان به سازمان هدفمندی اعلام و نتایج به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه نامه‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نشده است، گفت: البته پیغام‌هایی برای ایران می‌فرستند، اما مهمتر از ارسال پیغام و پسغام، اقدام عملی برای بازگشت به تعهدات و رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران است.

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه دولت از ابتدا اعلام کرد که به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌هاست و در عین اینکه دولت میز مذاکره را برهم نزده است،‌ تصریح کرد: صدور قطعنامه آژانس پس از سفر مدیرکل آژانس به رژیم صهیونیستی نشان از عدم استقلال و دستوری بودن قطعنامه اخیر دارد. نهادهای بین‌المللی باید مستقل عمل کنند و طبق مقررات بین‌المللی اقدام نمایند.

وی با تاکید براینکه ایران شفاف‌ترین فعالیت‌های هسته‌ای را دارد، افزود: ایران میز مذاکره را ترک نکرده، ولی سخنان حقی دارد که انتظار دارد شنیده شود. سیاست فشار حداکثری تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت.

بهادری جهرمی درخصوص بحث فروش نفت، گفت: ایران سیاستش بازاریابی فعال بوده است. هم در حال فروش نفت بوده‌ایم که ارز آن نیز باز می‌گردد. عرضه ارز همیشه بیش از تقاضا بوده است. جمهوری اسلامی از هر ابزاری به منظور موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند. موفقیت‌های خوبی در این مسیر بوده است. توافق با ونزوئلا نوآوری در فروش نفت بود.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های متعددی برای مدیرت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته است، اظهار داشت: با تغییر الگوی کشت در مناطق بحرانی از ابتدای دولت خطوط مختلفی برای انتقال آب دریا به مناطق کم آب صورت گرفته است. استفاده از کنتور‌های هوشمند و ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پرمصرف از نمونه‌های اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب است.

وی همچنین با بیان اینکه تا زمانی که زیرساخت مناسبی برای کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده پرداخت یارانه‌های نقدی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در خصوص بازار مسکن رئیس جمهور دستوراتی برای کنترل بازار اجاره دادند. شهردار محترم تهران هم همکاری‌شان را در این زمینه تقویت کردند تا شاهد فشار کمتری بر مستاجران باشیم. بنا شد مقرراتی برای جلوگیری از افزایش بی رویه اجاره‌ها برای نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد بنگاه‌ها اجرایی شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره لایحه "اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری" اظهار داشت: این لایحه متعلق به دولت قبل بوده است. اینکه چه تغییراتی در لایحه میشود در حوزه وظایف مجلس است.

بهادری جهرمی درباره کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: کالابرگ الکترونیکی همان قابلیت نرم افزاری در عابربانک است. همزمان زیرساخت فنی و فیزیکی در مراکز فروش نیاز دارد. نیمی از استان‌های کشور در خصوص نان استقرار زیرساخت‌های آن اجرا شده است؛ ضمن آنکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست. در خصوص کالا‌هایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند نیز زیرساخت‌ها برای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار است. دهک دهم هم از یارانه نان و دارو استفاده می‌کنند و یارانه آن‌ها حذف نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->